کارشناسان دپارتمان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در این مقاله به بررسی 5 پارامتر اصلی در پروژه های سئو اشاره خواهند کرد، که براساس تجربه عموما کمتر به آنها پرداخته می شود.
سایت مپ
در ابتدا زمانی که افراد به اصطلاح سایت مپ برمیخورند، به دنبال پاسخ پرسشهایی از قبیل سایت مپ چیست ، چگونه میتوان برای وب سایت خود سایت مپ تعریف کرد ، ابزارهای طراحی سایت مپ وب سایت چیست و بسیاری از این سوالها میگردند. در اصطلاح عامیانه سایت مپ به منزله نقشه راه وب سایت است. این نقشه برای گوگل است تا بتواند بهتر توسط آن موضوع اصلی وب سایت را متوجه شود. اما سوال دیگر این است که فهم موضوع اصلی وب سایت توسط گوگل چه کمکی به ما میکند؟
مزایای استفاده از سایت مپ
استفاده از سایت مپ به منزله بهینه سازی وب سایت است و هر گونه عملی که به بهینه سازی وب سایت و یا همان سئو کمک کند، منجر به کسب امتیاز از گوگل خواهد شد. کسب امتیاز از گوگل برای هر وب سایت به معنای کسب جایگاه بهتر در نتیجه سرچ است. اما این تنها یکی از روشهای کسب امتیاز از گوگل است. شما برای کسب امتیاز بیشتر باید با تمامی قوانین سئو آشنایی داشته باشید به این منظور میتوانید مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در مورد سئو وب سایت در مشهد را مطالعه نمایید.
مطالعه بیشتر: آشنایی بیشتر با سایت مپ و چگونگی ساخت و ثبت آن در سرچ کنسول
سوشال سیگنال
سوشال سیگنال چیست سوالی پر تکرار در بین افرادی است که با گوگل در ارتباط هستند. همگان، خواه کاربر باشند و در جستجوی مطلبی خاص و خواه فردی باشد که صاحب وب سایتی است و به دنبال راهی برای دیده شدن در دنیای مجازی است، برای یافتن پاسخ خود تلاش میکنند. ما در این مقاله از مجموعه مقالات اتود به بررسی پرسشهایی از قبیل مزایای توجه به سوشال سیگنال ، راههای کسب سوشال سیگنال چیست ، تاثیرات سوشال سیگنال بر سئو وب سایت خواهیم پرداخت.
تاثیر سوشال سیگنال بر سئو سایت
اثر بسزای سوشال سیگنال بر سئو سایت مشهد یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت و توجه به آن است. با وجود اینکه پلتفرم کلی گوگل از پلتفرم شبکههای اجتماعی مختلف جدا است، اما عموما این دو جزء بخش مهمی از یک استراتژی محتوایی-دیجیتالی جامع و کامل هستند. شما در شبکههای اجتماعی راحت تر در دسترس مخاطبین خود قرار خواهید گرفت و این مزیتی بزرگ برای شما است تا از علاقه مخاطبین مطلع شوید و به هر نحوی جهت علاقه مندی آنها را به سمت وب سایت تان سوق دهید.
مطالعه بیشتر: سوشال سیگنال چیست و راه های کسب آن چیست
تاثیر سئو در برندینگ
تاثیرات برندینگ در سئو سایت چه هستند؟ برندینگ یک راهکار تجاری قدرتمند است. یک برند جذاب به منظور ترغیب افراد به خرید بیشتر، پرداخت مبلغ بالاتر و تبدیل شدن به طرفدار برند، طراحی میشود. همچنین برندینگ یک تاکتیک سئو است که اغلب دستکم گرفته میشود. برندینگ بر آگاهی تأثیر میگذارد، آگاهی موجب جستجو میشود و جستجو بر سئو سایت اثر دارد. از آنجایی که مرز بین سئو سایت و بازاریابی روزبهروز محوتر میشود، ضروری است که چگونگی تأثیرگذاری برندینگ بر سئو سایت را درک کنیم. در این مقاله، به این مهم پرداخته و اثرات مستقیم و غیرمستقیم برندسازی بر سئو سایت را بررسی میکنیم.
تاثیر مستقیم جستجوهای مربوط به برندینگ در سئو سایت
یکی از اطلاعات جالبی که گوگل چند سال پیش ارائه کرد، درباره این بود که براساس جستجوهای مربوط به برند، کاربران سایتهای خاصی را میپسندند. بنابراین گوگل نه تنها میزان جستجوهای نام یک برند را مورد توجه قرار میدهد، بلکه وقتی مشاهده میکند افراد بیشتری به جستجوی یک کلمه کلیدی همراه با نام یک برند خاص میپردازند، متوجه میشود که این دو به هم مرتبط هستند. بیایید نگاهی به یک مثال بیندازیم تا مطمئن شویم که شما مطلب را متوجه شدهاید.
مطالعه بیشتر: چگونه می توان با استفاده از برندینگ سئو وب سایت خود را بهبود بخشید
پارامتر دیگری که متاسفانه از دیده سئوکاران پنهان میماند، نحوه کار الگوریتم های گوگل است که در ادامه به بررسی دو مورد از مهمترین آنها خواهیم پرداخت؛
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟ گوگل در طول تاریخ 23 ساله خود، در حوزه روش عملکرد موتور جستجو، آپدیت های بسیار زیادی را ارائه داده است که تمام آنها، با هدف ایجاد تجربه کاربری بهتر انجام شدند. به همین دلیل، سالهاست که این غول اینترنتی، بالاترین جایگاه را در صنعت خود دارد. با درک روش کار گوگل و آگاهی از آخرین تغییرات آن میتوانید در مقایسه با وبسایتهای رقیب، یک مزیت رقابتی داشته باشید.
معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار
یکی از مهمترین آپدیتهای گوگل، در 26 سپتامبر سال 2013 به طور رسمی انتشار یافت (البته اجرای آن از یک ماه قبل شروع شده بود) و الگوریتم مرغ مگس خوار نامگذاری شد. هرچند از این الگوریتم با نام یک “آپدیت” یاد میشود. درحقیقت مرغ مگس خوار گوگل، یک دگرگونی بزرگ در الگوریتم کلی جستجوی گوگل بود. در قسمت بعد، نحوه کار این تغییر بزرگ را بررسی خواهیم کرد.
مطالعه بیشتر: الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد ؟
الگوریتم رنگ برین
الگوریتم رنک برین یا RankBrain یکی از الگوریتمهای گوگل برای سنجش محتوای وب سایتها است. گوگل با به کارگیری الگوریتمهای مختلف، به روز رسانیهای مداوم و ارتقا سیستمهای هر یک از الگوریتمها به جمع آوری و تفسیر دادهها میپردازد. تفسیر دادههای جمع آوری شده به گوگل کمک میکند تا بهترین نتیجه را در اختیار کاربران قرار دهد در همین راستا حتی اگر شما عبارتی را به غلط تایپ کرده باشید گوگل متوجه منظور شما شده و شما را به پاسخ مورد انتظارتان می رساند. اگر شما صاحب یک وب سایت هستید به طور قطع باید با الگوریتمهای گوگل و ارتباط آنها با سئو سایت آشنایی داشته باشید.
الگوریتم رنک برین چیست؟
همانطور که گفته شد الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتمهای گوگل است، اما تفاوت این الگوریتم با الگوریتمهای قبل، این است که الگوریتمهای قبل توانایی ارتقا نداشتند و آموزش آنها توسط انسان و یا با استفاده از یک برنامه دقیق و فنی صورت میگرفت، اما این الگوریتم با استفاده از سیستم هوش مصنوعی فوق پیشرفته، توانایی یادگیری خود به خود، پردازش، یادگیری و ارتقا دارد.
مطالعه بیشتر: الگوریتم رنک برین چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد ؟
- ۰۰/۱۰/۰۷